sobota, 24 maja 2014

Granola jabłkowo-cynamonowa z orzechami




Najlepszy pomysł na śniadanie, szczególnie wtedy, gdy nie mamy ochoty na rozgrzewającą owsiankę, tak jak teraz :)


Składniki:
  •  500g płatków owsianych
  • 120 g ziaren słonecznika
  • 120 g ziaren sezamu (jasnego)
  •  1 jabłko starte na tarce z dużymi oczkami
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 120 g brązowego syropu ryżowego lub ryżowego syropu słodowego lub golden syrupu (można zastąpić płynnym miodem) - dałam syrop z agawy
  • 4 łyżki płynnego miodu (pominęłam)
  • 100 g jasnego brązowego cukru
  • 250 g mieszanki orzechów
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 łyżek oleju słonecznikowego
  • 100 g dowolnych suszonych owoców, ja dałam mango i płaty kokosa, ale mogą być rodzynki, żurawina, wiśnie lub, co tam lubicie ;)
Wymieszać wszystko za wyjątkiem rodzynek. Wysypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec w temperaturze 170ºC około 40 minut (piekłam krócej), mieszając w trakcie kilka razy. Po wystudzeniu wymieszać z rodzynkami. Można ją przechowywać wiele tygodni w szczelnie zamkniętym pojemniku. 

Przepis znaleziony w Moje Wypieki, lekko zmodyfikowany. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)