wtorek, 29 października 2013

Gulasz z dyni i grzybów


Ten jesienny sezon jest wyjątkowo obfity w potrawy zawierające dynię. Odkąd okazało się, że mąż mój, choć zupy dyniowej na słodko nadal nie cierpi, polubił bardzo dyniowe risotto, nabrałam nieco pewności siebie w kwestii tego cudownego (jak dla mnie) warzywa i zaczęłam eksperymentować. Rozpoczęłam poszukiwania dyniowych przepisów i tym sposobem na naszym stole wylądował ten gulasz. 
Jest naprawdę smaczny i co do dla mnie niezwykle ważne, szybki w przygotowaniu!
To nie koniec moich dyniowych prezentacji :) W najbliższych dniach postaram się zaprezentować jeszcze inne pyszności!

 Składniki:
  • 1 kg miąższu dyni, waga samego miąższu
  • 400 g grzybów – leśnych, pieczarek, boczniaków lub mieszanych ( u mnie tym razem z boczniakami, ale z pieczarkami też pyszny!)
  • 1 spora garść suszonych śliwek
  • 1 średnia cebula
  • ½ pęczka natki pietruszki
  • 2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego lub więcej wedle uznania
  • 1 łyżeczka soli
  • ½ łyżeczki pieprzy Cayenne*
  • ½ łyżeczki kurkumy*
  • ½ łyżeczki gałki muszkatołowej*
  • ½ łyżeczki wędzonej lub słodkiej papryki*
  • 2 łyżki oleju
  • 1 szklanka kaszy np. pęczku, jaglanej lub gryczanej (jaką lubicie)
  • 1 kostka/1 łyżka bulionu w proszku dobrej jakości

Miąższ dyni kroimy w kostkę. Mniejsze  grzyby możemy pozostawić w całości, większe kroimy na  kawałki. Suszone śliwki kroimy na wąskie paseczki, cebulę siekamy.
W garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i przyprawy. Smażymy chwilę, aż cebula się zeszkli. Dodajemy dynię, grzyby i koncentrat pomidorowy, mieszamy i chwilę smażymy. Wlewamy ½ szklanki wody, mieszamy. Przykrywamy garnek i dusimy około 20 minut. W tym czasie dynia i grzyby powinny zmięknąć. Dodajemy suszone śliwki, dusimy jeszcze 5-10 minut. Przed podaniem obficie posypujemy posiekaną natką pietruszki.
Podajemy z ulubioną kaszą.  

* Przyprawy można zmieniać wedle uznania. Ja eksperymentowałam już garam masala, kuminem, kminkiem. Myślę, że fajnie mogło by smakować z curry.

Przepis autorstwa Zieleniny, znaleziony na Chabrowym Polu.
 


4 komentarze:

  1. Zrobilam dzisiaj aczkolwiek dodalam tez marchewke,troche curry i mleczko kokosowe. Pysznosci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już troszkę inne danie się zrobiło :) Ale cieszę się, że smakowało! Ja ostatnio miałam też pomysł z dodaniem jarmużu. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Najpyszniejsze danie jakie jadłam w ostatnim czasie. Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)