piątek, 18 maja 2012

Sałata nicejska ze szparagami




Wersji sałatki nicejskiej jest dużo i zapewne wielu z Was ma swoją ulubioną. Ja też :) Ostatnio natknęłam się jednak na wersję z zielonymi szparagami ( majowy Sens ) i stwierdziłam, że jak tylko nabędę zielone, robię. Na prowincji łatwiej o białe, ale dzisiaj się udało i oto jest.








Składniki:
  • pół czerwonej cebuli
  • ocet balsamiczny
  • szczypta soli
  • kilka młodych małych ziemniaków
  • jajko na  pół miękko
  • zielone szparagi ( 5 sztuk na osobę )
  • 75 ml oliwy
  • 25 ml soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • szczypta cukru
  • 1/2 łyżeczki musztardy diżońskiej
  • puszka tuńczyka w oleju
  • 2 niewielkiej pomidory
  • kilka oliwek
  • łyżka masła


Cebulę pokrój w cienkie piórka i zalej octem balsamicznym z odrobiną soli. Ugotuj ziemniaki w osolonej wodzie oraz jajko na pół miękko. Szparagom obetnij zdrewniałe końcówki, następnie posmaruj je roztopionym masłem i grilluj 3-4 minuty, co chwilę obracając. W miedzy czasie zrób winegret, mieszając oliwę z sokiem z cytryny, solą, pieprzem, szczyptą cukru i musztardą. Pomidory pokrój w ćwiartki. Na dużym talerzu ułóż ziemniaki, szparagi i pomidory. Na nie połóż plastry tuńczyka, osączoną z octu cebulę, garść oliwek i obrane, pokrojone na ćwiartki jajko. Całość polej sosem. Kolacja gotowa!


2 komentarze:

  1. Fajny pomysł z dodatkiem szparagów. Kiedy nie ma jeszcze fasolki szparagowej, mogą ją świetnie zastąpić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi ten pomysł bardzo przypadł do gustu, bo jestem wielbicielką szparagów. A takie zgrillowane jadłam po raz pierwszy i uważam, że są super!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)