wtorek, 14 lutego 2012

czekoladowe marchewkowe (na oleju)






Ciasto nie jest może najszczęśliwszym pomysłem na przemycenie dzieciom warzyw, ale tonący brzytwy się chwyta ;)
Po raz pierwszy upiekłam to ciasto według innego przepisu, niż ten, z którego korzystam od lat. Ciasto wyszło bardzo smaczne i pięknie wyrosło.
Wykorzystałam przepis pochodzący z książki "Ciasta, ciastka i takie tam" Agaty Królak.
Świetnie smakuje z polewą czekoladową lub lukrem. Polecam!










składniki:
  • 2 szkl. startej marchewki
  • 1 szkl. oleju
  • 1,5 szkl. mąki
  • 3 jajka
  • 1/2 szkl. cukru (u mnie trzcinowy)
  • 4 czubate łyżeczki kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej


Jajka utrzeć z cukrem i olejem, dodać mąkę, kakao, cynamon, proszek i sodę. Dokładnie zmiksować. Dodać startą marchewkę, wymieszać na jednolitą masę. Piec około 40-50 minut w 180 st. C ( do suchego patyczka). 







4 komentarze:

  1. Ale jestem ciekawa tej książeczki... Piękne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto marchewkowe chyba nie może być niedobre :) z orzechami, cynamonem, z polewą lub bez.. zawsze będzie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieśka, książka jest świetna! Polecam :)

    kocie-smaki, to prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem dużym fanem takich ciast. Nie dosc ze zaskakuje składnikami to t\do tego sa pyszne i przez dodatek warzyw bardziej wilgotne. Z takich wynalazków bardzo polecam ciasto czekoladowe z burakami. Rewelacja! Wiem moze wydawać sie dziwne ale po pierwszym ugryzieniu zmienicie zdanie;)

    Krysia
    http://codziszjemnasniadanie.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)