piątek, 18 listopada 2011

Francuskie rurki z lemon curd




Przepis banalnie prosty i błyskawiczny w przygotowaniu. O ile mamy lemon curd w domu. A jeśli nie mamy, to warto go przygotować, bo jest przepyszny! Albo kupić, jeśli nadarzy się okazja. Ja własnoręcznie przygotowałam dość duży słoik pełen tego pysznego mazidła i obecnie wykorzystuję je do różnych celów.
Dziś padło na ciasto francuskie, które leżakowało sobie na półce w lodówce i czekało na swoją kolej.



Składniki:
  • ciasto francuskie
  • lemon curd
  • opcjonalnie: cukier puder do posypania ciastek


Płat ciasta pokroić na kwadraty (wielkość zależna od tego, jak duże rurki chcemy uzyskać), moje miały około 6 cm. Następnie posmarować ciasto lemon curdem, tak by jeden brzeg pozostał suchy. Każdy z kwadratów zwijać w kierunku suchego brzegu. Dzięki temu łatwiej będzie ciastka skleić i nie będą się rozwijały podczas pieczenia. Piec około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 St. C. Po wyjęciu z pieca można posypać cukrem pudrem.






6 komentarzy:

  1. Lemon curd (zwlaszcza domowy) moglabym jesc lyzkami. Zjadlabym taka rure!

    OdpowiedzUsuń
  2. lemon curd kusi niesamowicie.. a ja jeszcze nigdy go nie spróbowałam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Asieja, musisz koniecznie! Jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Uwielbiam lemon curd, a chwilowo mam go w lodówce pełno...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to do roboty! Przepis jest dziecinnie prosty i szybki :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)