niedziela, 23 października 2011

Sałatka Waldorf






Przepis znalazłam na  Filozofii Smaku.
Sałatka ta już dłuższy czas chodziła mi po głowie, więc gdy tylko miałam wszystkie składniki, zebrałam się w sobie, pokroiłam co trzeba i oto jest.
Bardzo lubię smak selera naciowego i jego połączenie z owocami. Seler gościł już na naszym blogu w towarzystwie pomarańczy i banana. Z jabłkiem i orzechami smakuje wyśmienicie.


Składniki:
  • 1 średniej wielkości jabłko
  • pół szklanki orzechów włoskich uprażonych na patelni
  • pół szklanki ciemnych winogron (lub rodzynek)
  • pół szklanki posiekanego selera naciowego
  • sałata
  • sos- 2 łyżki majonezu, łyżka jogurtu naturalnego, łyżka soku z cytryny, świeżo mielony pieprz, ew. sól do smaku 

Jabłko pozbawiamy gniazda nasiennego, kroimy w kostkę. Winogrona przekrawamy na pół. Majonez mieszamy z jogurtem i sokiem z cytryny, przyprawiamy solą i pieprzem. W misce łączymy jabłka, orzechy, winogrona i seler, mieszamy z sosem. Podajemy na sałacie.

3 komentarze:

  1. przymierzam się do waldorfa od jakiegoś czasu.... dzięki za przypomnienie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. I słusznie, że w końcu wzięłaś Waldorfa za rogi bo jest świetny! Mi najbardziej smakuje następnego dnia, gdy smaki już się dobrze przegryzą. Niestety, jak często bywa z tego typu sałatkami, wraz z upływem czasu traci na estetyce. Cóż, nie można mieć wszystkiego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje Pasje,
    nie ma za co :)

    Centka,

    moja niestety nie dotrwała do następnego dnia, pochłonęliśmy na bieżąco. Następnym razem spróbuję z większą iością...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)