poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Ślimaczki kokosowe





Przepis na te pyszne bułeczki wzięłam od Maddy. Do tej pory robiłam je zawsze w wersji cynamonowej. Muszę jednak przyznać, że ta jest równie pyszna i zniknęła w oka mgnieniu.

Ślimaczki zrobiłam z połowy porcji ciasta, ale ilość nadzienia pozostawiłam w ilościach jak u Maddy. Poniżej podaję oryginalny przepis, jaki znalazłam na Hello Morning!


Składniki na ciasto:
  • 50g drożdży
  • 4 szkl. mąki pszennej
  • 2/3 szkl. cukru trzcinowego
  • 1 szkl. mleka roślinnego (można dać krowie)
  • 1/2 szkl. oleju
Kokosowe nadzienie:

  • 1/4 szklanki mleka roślinnego
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego (użyłam muscovado)
  • 3/4 szklanki wiórków kokosowych


Drożdże ucieramy z cukrem. Czekamy, aż się rozpuszczą. Następnie dodajemy ciepłe mleko i zaczyn odstawiamy pod przykryciem na 15 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie dodajemy olej i mąkę i dokładnie wyrabiamy ciasto. Odkładamy je w ciepłe miejsce na 40 minut, aby wyrosło. W tym czasie w garnuszku podgrzewamy mleko z cukrem i dodajemy wiórki. Podgrzewamy do czasu aż cukier się rozpuści, a wiórki zaabsorbują mleko.

Następnie wyrabiamy ciasto z odrobiną mąki, aby się nie kleiło. Rozwałkowujemy, tak aby wyszedł nam możliwie równy prostokąt. Smarujemy go kokosowym farszem. Ciasto zwijamy w rulon i kroimy go ostrym nożem na 1,5-2 cm krążki. Pieczemy w 180 st.C przez około 10-15 minut.








5 komentarzy:

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)