piątek, 22 kwietnia 2011

Śledź w śmietanie



To danie specjalnie na dzisiejszy dzień.


Składniki:
  • 4 filety śledziowe matiasy
  • 400 g jogurtu naturalnego / greckiego
  • 175 g gęstej śmietany
  • duża garść szczypiorku lub cebuli
  • sól, pieprz do smaku

Śledzie zamoczyć w wodzie lub mleku. Ja moczyłam w wodzie i wymieniałam ją około 10 razy, aby rybę trochę pozbawić soli. Można śledzia kupić dzień wcześniej i zamoczyć na noc. Po odmoczeniu śledzia pokroić na kawałki, szczypior lub cebulę posiekać. Włożyć do miski. Dodać śmietanę i jogurt. Doprawić do smaku pieprzem i ewentualnie solą, chociaż jej akurat nie polecam, chyba, ze zbyt mocno wymoczyliście rybę ;) Podawać z ziemniakami (najlepsze w mundurkach!).

2 komentarze:

  1. O tak, w sam raz na Dzien Zadumy. Ja jeszcze dodaje jabluszko i czasami ogoreczka, ale jak na postne danie to Wasza wersja jak najbardziej na miejscu.
    Wesolosci na te Swieta dla Was wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też dorzucam czasem jabłko lub ogórka. Tym razem postawiłam na prostotę.

    Dla Was też wszystkiego dobrego na Święta raz jeszcze!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)