poniedziałek, 17 stycznia 2011

Owsiane muffinki z żurawiną






Zdrowsze rozwiązanie dla osób uwielbiających te pyszne babeczki. A przy okazji równie pyszne! Świetne na pierwsze lub drugie śniadanie, do zabrania do pracy lub szkoły. Na dodatek długo utrzymują świezość i następnego dnia są jak dopiero co upieczone.
Suche składniki:
  • 1,5 szkl. płatków owsianych
  • 1 szkl. mąki
  • 1 łyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyzeczka sody
  • 1/2 łyzeczki soli
  • 2 łyzki sezamu lub wiórków kokosowych (dałam wiórki)
  • 3/4 szkl. brązowego cukru
  • 1/2 szkl. suszonej zurawiny (dałam mieszankę zurawiny i rodzynek)

Mokre składniki:

  • 1 jajko
  • 1/4 szkl. rozpuszczonego masła lub oleju (dałam olej)
  • 1 szkl. jogurtu naturalnego lub owocowego (dałam naturalny)

W jednej misce mieszamy suche składniki. W drugiej roztrzepujemy jajko i dodajemy resztę mokrych składników. Powoli wsypujemy suche składniki do mokrych i mieszamy, az powstanie jednolite ciasto. Ciasto przekładamy do foremek do 3/4 wysokości i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Pieczemy do suchego patyczka.

Przepis pochodzi stąd:

http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/1,87978,8917014,_Sniadaniowe_mufiny_owsiane_,,ga,,5.html










3 komentarze:

  1. musze kiedys zrobic owsiane, Twoje wygladaja pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wasze babeczki w mojej odsłonie; http://poczatkujaca-pani-domu.blogspot.com/2013/06/muffinki-owsiane-z-zurawina.html Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)