poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Ptasie mleczko dla niemowlaka





Chciałoby się czasem podać Naszym Niemowlaczkom, czy Roczniakom coś słodkiego na ząb, a zwykłe słodycze raczej odpadają w przedbiegach. Warto się wtedy troszkę wysilić i zrobić coś samemu. Podawałam już jakiś czas temu przepis na biszkopty i ciasteczka bezglutenowe na kleiku ryżowym, dziś czas na ptasie mleczko :)
Przepis znalazłam tutaj:
Mojemu Roczniakowi smakowało. Mi nie bardzo :) Smak mleka modyfikowanego nie jest dla mnie :)
Składniki:
  • 2 brzoskwinie (zastąpiłam słoiczkiem musu brzoskwiniowo-jabłkowego dla niemowląt)
  • 1 szkl. mleka modyfilowanego
  • opakowanie żelatyny (na 1 litr)
  • glukoza do smaku (pominęłam)

Brzoskwinie obrać, wyjąć pestki, zmiksować z mlekiem, ewentualnie dodać glukozę. Zagotować, zdjąć z ognia i wymieszać z żelatyną. Masę przelać do foremki silikonowej lub wyłożonej folią spożywczą. Pozostawić do stężenia ( po ostygnięciu można włożyć do lodówki, aby proces przyspieszyć ). Kroić w prostokąty. Ja masę przelałam do silikonowych foremek muffinkowych. Wyszło mi 12 "muffinków" wypełnionych do połowy wysokości foremek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)