sobota, 7 sierpnia 2010

Pancakes z borówkami



Przepis ten znalazłam w zeszłym roku w internecie i bardzo nam zasmakowały te placuszki, więc wpisałam go do mojego brulionu. Przypomniałam sobie o nim dzisiaj, a ze miałam borówki w lodówce, więc powstał pyszny, letni obiad :)
potrzeba:
300 g mąki pszennej,
250 ml maślanki (dałam kefir), 
2 jajka, 
70 g masła (można zastąpić olejem)
50 g cukru (dałam brązowy),
2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
1 łyżka płynnego miodu, 
1/4 łyżeczki cynamonu (następnym razem dosypię więcej :) ),
szczypta soli, 
250 g borówek amerykańskich, 
olej do smażenia

 
Masło topimy i odstawiamy do wystygnięcia. Jajka mieszamy z maślanką i cukrem. Dodajemy miód i energicznie mieszamy trzepaczką. Dosypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, cynamonem i solą. Wlewamy przestudzone masło i mieszamy. Na koniec dodajemy borówki i delikatnie mieszamy.
Najlepiej smakują ciepłe, polane syropem klonowym.



6 komentarzy:

  1. wyglądają przepysznie;D moje ulubione placki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na śniadanie to czysta poezja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam placki z jagodami ;) pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo, ale to bardzo apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. są pysznie grube i mają duże owoców, takie najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mogę je jeść na śniadanie, obiad i podwieczorek :) Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)