wtorek, 2 marca 2010

pasta z mozzarellą


Cała rodzina mi się pochorowała, tylko ja się na razie jakoś trzymam na nogach, więc dziś gotuję rosół, nietypowo, bo na indyczych golonkach. Trzeba Rodzinkę wzmocnić czymś konkretnym.
A parę dni temu mieliśmy ochotę na coś lekkiego, więc przygotowałam Naszą ulubioną letnią pastę z mozzarellą. Jest bardzo szybka do przygotowania, bo sos przyrządzamy bez gotowania. Wiadomo, latem smakuje o niebo lepiej, bo te zimowe pomidory zbyt aromatyczne nie są, ale i tak polecam :) A jeśli ktoś nie jest przekonany, to niech wrzuci jako zakładkę i przygotuje latem. Warto.

a oto składniki:
700 g sparzonych i obranych pomidorów
8-10 łyzek oliwy
kilka gałązek bazylii
1 łyzeczka suszonego oregano
łyzka kaparów
łyzka octu balsamicznego lub soku z cytryny
1/2 łyzeczki soli
świeżo zmielony pieprz
500 g spaghetti

Pomidory pokrój w kostkę. Wymieszaj z oliwą, bazylią, oregano, kaparami, octem lub sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Makaron ugotuj al dente, odcedź, serwuj z sosem z pomidorów i mozzarellą pokrojoną w kostkę. Dodatkowo można pastę posypać parmezanem. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Też o tym myślałam! swoją drogą wole to danie w wersji ze spaghetti, bo z penne to już nie to samo. Robiłam z tofu i jest super, bo w tej potrawie nie tyle zachwyca ser, co kapary. W każdym razie jak tak to widzę :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)