czwartek, 7 stycznia 2010

Przysmak dla sikorek i pejzaze z dzisiejszego spaceru


Śniegu coraz więcej i więcej, mróz trzyma, trzeba by pomyśleć o naszych braciach mniejszych. Dlatego dziś pomysł na przysmak dla sikorek. Wiadomo, ze ptaszki te uwielbiają słoninkę i będą zachwycone, jeśli wywiesimy im taki płat na gałęzi pobliskiego drzewa lub na balkonie po prostu. Dzieciaki też będą zadowolone, bo będą mogły sobie z za firanki obserwować np. bogatki .
Ja postanowiłam się w tym roku nieco wysilić, jako ze dostałam słoiczek domowego smalcu i postanowiłam się nim podzielić, mimo, ze uwielbiam ze świezym chlebem i solą. Tak więc uszykowałam pojemnik po pralinkach, trochę smalcu, ugotowałam garść dzikiego ryżu ( mozna go zastąpić dowolną kaszą ) i trochę drobno pokrojonej marchewki (bez soli! ). Wszystkie składniki wymieszałam, nałozyłam do foremek i zawisiłam na płocie. Zdarza się, ze za naszym oknem szaleje nawet kilkanaście sikorek! :)


2 komentarze:

  1. To bardzo dobrze świadczy o tym przysmaku, bo podobno zwierzęta nie jadają byle czego. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a to chyba zależy od zwierzęcia, bo taka np. koza to chyba wszystko zje :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)